HTML

Friss hozzászólások

Címkék

12 (1) 12évrabszolgaság (1) 2014 (1) a (1) admin (1) ajanlo (1) ajánló (6) album (1) álom.net (1) amcsi (1) amerikai botrány (1) apokalipszis (1) április6 (1) avengers (1) bang (1) big (1) birds (1) blogger (1) blood (1) bosszúállók (1) breaking bad (1) bulvár (1) clara bow (2) dead (1) dexter (1) divat (1) együttes (1) éjszaka (1) előzetes (1) első poszt (1) ember (1) enciklopédiája (1) eszköz (1) eurovízió (2) év (1) évforduló (3) facebook (1) Facebook (1) farsang (1) film (16) filmajánló (9) filmajánó (2) fluor (1) forradalom (1) frankenstein (1) golden globe (1) hely (1) herkules (1) himym (1) Hulk (1) idős (1) Inczédy (1) info (1) irony (1) ismerkedés (1) jack (1) játék (5) katasztrófa (2) keksz (1) képregény (1) kingslayer (7) kiscsillag (1) kocka (1) komment (1) könyv (3) Könyvajánló (1) Kossuth (1) kritika (4) kultúra (4) levelek júliának (1) littlecat01 (6) lol (3) lorde (1) Magdi anyus (1) majd (1) meleg (1) meme (1) metró (1) milky way (3) mokka (1) műsor (1) műsorvezető (1) narancsvidék (1) némafilm (2) nemlétező (1) newzz.com (2) new year (1) oltás (1) once (1) oravecz (1) oscar (1) oscars (1) oscars2014 (1) party (1) Pesten Hallottam (1) rabszolgaság (1) rajzfilm (2) regény (1) reggeli (1) remake (1) retrokedd (3) ryan (1) sorozat (11) szavak (1) szex (2) szójáték (1) szupcsimupcsi (1) Tamás (1) társadalomkritika (1) taylor momsen (1) the (2) theory (1) time (1) titanic (3) tolerancia (1) tömeg (1) tömegközlekedés (1) történelem (2) tragédia (1) tróger (1) troll (1) true (1) túlélő (4) tumblr (1) twitter (1) upon (1) választás (1) vélemény (3) vicc (1) videó (1) videoklip (1) Vili bácsi (1) vonzalom (1) walking (1) xjelena (18) XXI.század (1) zene (3) Címkefelhő

Mit tudnak külföldön az 1848/49-es eseményekről?

xJelena   2014.03.15. 09:00

Március 15-e alkalmából, mi hangsúlyozottan NEM szeretnénk pártpolitikai fejtegetésekbe bonyolódni, és a hagyományos "mi történt ezen a napon"-féle visszaemlékezés is elmarad ezúttal. Nem kisebbíteni szeretnénk a forradalmárok érdemeit, hanem egy Magyarországon talán szokatlan nézőpontból fogjuk megközelíteni a megemlékezést. 

Vajon mit gondol/mit tud a külföldi átlagember a '48-as forradalomról?

A 'Tovább' után kiderül!

12pont.jpg

A válaszok stílusán ne lepődjenek meg, a cikk elkészítéséhez a chatroulette.com, icq.com, xat.com oldalakat, valamint a saját skype partnerlistám használtam.

Na, de csapjunk bele.

 

1. Guy - 17 éves - USA, Virginia

"honestly, nothing at all, not a huge history buff, but now i feel inclined to look this up."

"Igazából semmit, nem vagyok nagy töri fan, de most utánanézek."

 

2. Jan - 20 éves - Hollandia

"oooh, not much of a clue, think it was some catfight with habsburgs, wasnt it?

"óóóó, nem vágom. de szerintem az valami cicaharc volt a habsburgokkal, nem?"

 

3. Mischa V. - 24 éves - USA, Massachusetts

"Lol, leave me alone with your questions. ^^ anyways wasnt that the one with the russians and tanks?"

"Lol, hagyj békén a kérdéseiddel. ^^ de amúgy nem az volt az, amikor voltak az oroszok meg tankok?"

 

4. Shaun - 22 éves - Kanada (dédapja magyar volt)

"Yeahh, yeah, kossuth, gorgey, deak, i am way too awesome :D"

"Jaaa, kossuth, görgey, deák, mennyire király vagyok :D"

 

5. Liz - 13 éves - Ausztria

"they teach that at school :P you rebelled against kings here, lol"

"tanították suliban. :P a királyunk ellen lázadtatok, lol"

 

6. Marie-Linne - 16 éves - Franciaország

"Wow, such a hard question to ask. Let me think. If it was 1848, means Russia was about nowhere sooo. It was the Hungary-Austria thingie, and they killed your rebel leaders."

"Váo, nehéz kérdés. Ha 1848, akkor az oroszok még kb. sehol sem voltak, szóóóóóóóóóóval. Akkor a Magyarország-Ausztriás cucc volt, meg megölték a forradalmár vezetőiteket.

 

7. Maisie - 18 éves - USA, Alaska

"you are so fucking far away, and you except me to know this?xP lmao"

"olyan k*rva messze vagy, és azt várod, hogy ilyeneket tudjak?"

 

8. Remmi - 20 éves - Dél-Afrika

"it was a europe-wide revolution, and it went to hungary, and you fought quite well, had reasonable claims, but they overpowered y'all badly, and oh that dick haynau. and i'm still history major"

"egy európai forradalomhullám volt, magyarországra is elért, és jól harcoltatok, jogos követelésekkel, de túlerőben voltak. ja, meg volt az a f*sz haynau is. és még mindig töriszakos vagyok"

 

9. Mikki - 21 éves - Szingapúr

"lemme ask, and how well you know our history? answer my questions and i'll answer yours"

"hadd kérdezzem meg, te mennyire ismered a mi történelmünk? válaszolj, és én is válaszolok"

 

A végére hagytam a legjobbat:

10. Johnee - 17 éves - Kanada

"Ah, you wanted to make the turkish leave, right?"

"ó, ki akartátok űzni a törököket, nem?"

18 komment · 2 trackback

Címkék: lol forradalom

A bejegyzés trackback címe:

https://newzz.blog.hu/api/trackback/id/tr955861034

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: 1848 – 2006 2014.03.15. 11:04:38

Ha Kossuth ma élne, jobbikos lenne. Bár valószínűleg kissé túl mérsékeltnek tartaná a Jobbik jelenlegi vezetőségét. 1848 tavasza Pesten lényegében egyezik a 2006-os Gyurcsány-ellenes tüntetések szellemiségével. A fékevesztett csürhe tombolása és önbírá…

Trackback: 1848 – 2006 2014.03.15. 11:01:04

Ha Kossuth ma élne, jobbikos lenne. Bár valószínűleg kissé túl mérsékeltnek tartaná a Jobbik jelenlegi vezetőségét. 1848 tavasza Pesten lényegében egyezik a 2006-os Gyurcsány-ellenes tüntetések szellemiségével. A fékevesztett csürhe tombolása és önbírá…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.15. 09:03:06

Helyi nacionalista hőbörgés, semmi jelentősége, miért kellene vele foglalkozni.

Palma di Cesnola 2014.03.15. 10:47:11

Nyuszikám, blogszerzőkém, ezek nem átlagos külföldiek voltak, hanem átlagos külföldi gyerekek!
Ami nem azért különbség, mintha egy 20 év körüli nem lehetne művelt, hanem azért, mert ennek a korosztálynak már világszerte mindenütt sokkal gyatrább történelem- és földrajz-oktatás jutott, mint a korábbi korosztályoknak.
Javaslom, kérdezz meg pár 50-60 éves franciát, osztrákot, hollandot, britet is (amcsikat nem nagyon érdemes, tőlük jött át Európába a gagyi oktatás, ott már a mai aggastyánok is műveletlenek).

kigyurt álat 2014.03.15. 11:31:13

Szerintem meglepő, hogy egész sokan sejtenek valamit a dologról, ez azt jelenti, hogy az esemény része az általános alsó és középszintű oktatásnak.

xJelena 2014.03.15. 11:57:51

@Palma di Cesnola:
Nem az volt a cikk célja, hogy bárkit is lejárassunk, csupán kíváncsi voltam rá, hogy egy 20 év körüli külföldi többet tud-e 48-ról, mint mondjuk én az ő történelmükről.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2014.03.15. 16:35:39

Hát, azt hiszem a szingapúri gyerek észrevétele jogos...

McKinney 2014.03.15. 17:03:34

égő hogy páran közülük többet tudnak a magyar történelemről mint én

01234567 2014.03.15. 18:30:53

Azért az furcsa volt amikor sok évet Ausztriában élve kiderült nekem, az átlag osztrák szinte semmit nem tud 48-ról...na aztán Rákócziról még annyit sem. Nekik mi valami esetlen gyermeki társult szövetséges voltunk, akiket óvón terelgettek, fejlesztettek, civilizáltak a török kivonulása után, meg együtt lettünk megszívatva az I.-VH.-ban. Ennyi. Nekik igazából a Németekkel való több évszázados vetélkedés dominál, meg az olaszok, Dél Tirol miatt. Talán még Napóleon.
De az ilyen történelem kezelés több környező ország polgáraival átbeszélgetve a "közös" történelmet, ismerve román, szerb, szlovák álláspontokat nem lepett meg. A románokat azért egyik sem tudta űberelni!!!!! :)
Az átlagos nyugat-európai polgárnak mi a vad kelet, jobbik esetben a Balkán vagyunk, valami szláv, vagy török történelemmel, esetleg kommunista, az amerikainak meg Európában egy folt, vagy még az sem.
Egy ázsiai, afrikai, ausztrál-óceániai meg ugyan mit tudna rólunk, törődne velünk, mi nem gyarmatosítottunk. Magunk voltunk gyarmat Európában 450 évig.

no_successful2 2014.03.15. 18:36:37

A kamasz lányom egyszer tréfából nyomta:

Petőfi a múzeum lépcsőjén elszavalta a talpra magyart, erre egyre többen kezdték lájkolni a FB.-on

Komolyra fordítva a szót engem egyáltalán nem lep meg a külföldiek tudatlansága.
Úgy tudom, hogy a közép európai régió nem tartozik bele a nyugat-európai történelem oktatás fő sodrába, és az a kevés is, ami van, inkább a Habsburg birodalom szempontjából szerepel.
Lássuk be, Magyarország, mint önálló államalakulat, nemzetközi jogi értelemben a mohácsi vészt követően egészen Trianonig nem létezett. A kiegyezés csak lazított a gyeplőn, de igazi önállóságot sem katonai, sem politikai, sem gazdasági értelemben nem jelentett.
Így aztán mitől lennénk a nyugateurópai országokban a történelem órákon tananyag ?

szíj 2014.03.15. 19:49:56

A szingapúri srácnak igaza van. A mi 20 éveseink mennyit tudnak az ázsiai, afrikai, ausztrál, amerikai történelemből? Pedig nem csak nálunk voltak jogos forradalmak, szabadságharcok, amikre valószínűleg az ottaniak is büszkék.

2014.03.16. 09:56:48

@Palma di Cesnola: +1. Hozzáteszem, egy mai húszéves is persze, hogy lehetne művelt és olvasott, de sajnos nem az. Ez a mindennapi tapasztalat.

Neander 2014.03.16. 11:02:42

A Neander szerint Petőfi Sándor tökösebb gyerek volt, mint ma bárki:

www.youtube.com/watch?v=u4GZDil-RXk

Pityu77 2014.03.16. 11:17:17

@szíj: A szingapúrinak tényleg igaza van. 3 sort ha tanultunk rólunk, valami Bud Spencer filmből rémlik csak a hely. ;-)
Sajnos a környező országokról se tudunk sokkal többet.

Pityu77 2014.03.16. 13:27:51

@...elmúlik...: Történelemből nem sokat tanítanak a szomszédos országokról se. Galicia, nemrég azt se tudta merre van, pedig mindig érdekelt a töri.

2014.03.16. 18:18:03

@Pityu77: Hát ez az amiről beszélek, többek között. Elég szomorú.

Pityu77 2014.03.16. 21:08:07

@...elmúlik...: Ez nem csak az emberek hibája, a média is szelektíven tájékoztat. A II. vh. magyar mészárlásairól nem hallani semmit, a zsidókat leszámítva. A bácskai és ukrán események mintha meg sem történtek volna. A Doni tükör című filmet végül be se mutatták.

kigyurt álat 2014.03.17. 09:49:57

@Fedor: @szíj:

A szingapúri srác egy marha, nem az volt a kérdés lényege, hogy ki tud keményebben izmozni a témával kapcsolatban, hanem az, hogy tud-e, tanult-e valamit erről. Nyugodtan mondhatta volna, hogy semmit.
süti beállítások módosítása